naudoti automobiliai

Prarastasis automobilių aukso amžius.

Pasikalbėkite su automobilių remonto meistrais apie naujus, maždaug po 2010-ųjų pasirodžiusius automobilius ir išgirsite daug nepasitenkinimo aimanų ar net pamatysite iš pykčio ir desperacijos trūkčiojančias akis. Jie skųsis, kad tos naujos mašinos yra vienkartinės, kad pasibaigus garantiniam laikotarpiui jos ištisai genda ir kad radus gedimą, jį sutvarkius, nėra faktas, kad tuo viskas ir pasibaigs, nes jis po kelių mėnesių gali atsinaujinti, o nepatenkintas šeimininkas grįš pas meistrus ir reikalaus defektą ištaisyti nemokamai, nes negali taip būti, kad gerai suremontuota detalė per taip trumpai vėl sugenda, kaip niekur buvusi.

Gali, nes legendinė 90-tųjų kokybės epocha pasibaigė. Nebėra tų gerųjų vokiškų automobilių, kurie prastais Rytų Europos keliais išlakstydavo milijoną kilometrų, po to, pakeitus variklį ir pardavus jį dar toliau į Rytus, jis Kazachstano ar Uzbekistano stepėmis išvažinėdavo dar tiek pat. Šiandien, visus naujesnius automobilius yra pasiglemžęs užprogramuoto senėjimo vėžys – jie yra geri, patvarūs ir ilgaamžiški tik tol, kol galioja gamintojo garantija, o po to – nors ir tvanas.

skoda octavia 1.6 tdi

Prasidėjo neregėti dalykai, kai labai brangūs, solidžių gamintojų automobiliuose, po kelių šimtų tūkstančių kilometrų atsiranda salono apdailos barškesiai, kai vienas po kito pradeda mirti davikliai ar valdymo blokai, kai varikliai žvanga kaip nuo laiptų paleisti skardiniai kibirai, kai automatinės pavarų dėžės pradeda spardytis ir kai kas dieną, prieš pasukant degimo raktelį, sukalbi greitą maldą, kad tegu nors šiandien neiššoka nauja klaida ant borto kompiuterio.

To prarastojo aukso amžiaus – 90-tųjų automobilius, serviso meistrai prisimindavo su nostalgija: pataisei ir pamiršai, jie sako. Tos mašinos nebuvo lepios, jos nereikalavo daug dėmesio ir prašė tik ne paties prasčiausios kokybės kuro ir dažniau keisti alyvą – daugiau jos iš jūsų nieko nenorėdavo ir ištikimai tarnaudavo net ir patiems atsainiausiems vairuotojams. O šiandienos mašinos yra aikštingos fyfos – jos viskam jautrios, visko bijo, reikalaują didelių investicijų ir mainais jokių garantijų neduoda – jei pasiseks, tai gal visos bėdos nutiks kitam šeimininkui, o tu, brangusis, pasėdėk ir pasinervink ar aš nesustosiu kur nors vidury automagistralės ir nepradėsiu isteriškai trepsėti kojytėmis.

Bet tai kaip pirkti seną trantą, girdžiu klausiant? Jame gi nieko nėra – mechaniniai langai jokio kondicionieriaus, tik vairas gal su stiprintuvu! Ramiai – yra tų senesnių automobilių, su elektra valdomais, langais, sėdynėmis, autopilotais, klimato kontrolėmis ir net parkavimo davikliais, o svarbiausia – visa tai veikia ir valgyt neprašo, ne taip, kaip jūsų modernus technikos stebuklas, kuriam nuolat teks keisti daviklius, varikliukus ir valdymo blokus, nes ten nebe Siemens ar Bosch produkcija, o kokia nors no name kinų Dongxuangwei pigi, nepatvari imitacija.

Jums trūksta navigacijos, atbulinio vaizdo kamerų ar parkavimo daviklių? Dvidešimt pirmas amžius – nusipirkite ir įsidėkite – tai mažiausia jūsų problema, o didžiausia, kad sveikų to laikmečio automobilių nėra daug likę – susigundę naujesniais, pigesniais modeliais, senuosius žmonės atidavė į sąvartynus ar pardavė nepasiturintiems Rusijos, Ukrainos, Baltarusijos ir Tolimųjų Rytų gyventojams. Tos, kurios dar važinėja, dažnai būna reanimacinės būklės ir tik vienetai – verti dėmesio.

bmw e90 320i

Norint nusipirkti tokią mašiną, teks, kaip Algirdas Brazauskas sakė – kombinuot. Reikės išmokti skirti daužtas nuo sveikų, nustatyti variklio ar transmisijos defektus, pamatyti tikrąją automobilio ridą, bet nėra tai taip sunku, kaip atrodo – pilnas internetas pamokų, vadovų ir patarimų kaip atrinkinėti automobilius, egzistuoja daug tam skirtų testerių ir matuoklų, galų gale – dirba ne vienas ir ne du specialistai, kurie už jus gali išrinkti gerą automobilį.

Ir žinote, tuo užsiimti verta, nes sykį pasistengę, jūs turėsite mašiną, kuri jums tarnaus ištisais dešimtmečiais, kuri jūsų neapvils, į kurią nereikės investuoti absurdiškų pinigų sumų ir kuriai užteks tik labai elementarios priežiūros, kurią jums galės atlikti bet kuriame garažiniame servise. Už truputėlį pastangų – jūs gausite laisvę ir neleisite pinigų tam apgailėtinam farsui, kuriais virto šių dienų automobiliai.

Grįžti prie visų straipsnių

back-arrow
Panašūs straipsniai